24 de març 2006

Escòcia (V) Thurso - Ullapool

Comença un nou dia a Thurso i nosaltres carreguem forces amb un bon esmorzar. Alguns albergs, com el d'avui, inclouen l’esmorzar: pa torrat, mantega, melmelada, galetes, llet, cacau, cafè, té,... Un cop llestos carreguem novament les maletes al cotxe. Ja ens hem convertit en uns experts en l'aprofitament d'espais. El tetris és per aficionats, nosaltres hem anat més enllà. Estem pensant en escriure un llibre: "Como meter seis personas, 6 maletas, 6 mochilas y la comida en un Opel Zafira de 7 plazas y no morir en el intento", la peli ja arribarà...

Avui és un dia gris, fins i tot plou una mica. Fem uns quants quilòmetres fins arribar a Strathy, on ens desviem fins a Strathy Point, que és una punta de terra que guanya terreny al mar. Deixem el cotxe al principi del camí que ens portarà fins el far i seiem una estona a la vora del penya-segat observant el mar i l'aigua xocant contra les roques.

Observem una formació rocosa curiosa, és com un arc que surt del mar. Sembla com una petita porta cap a algun lloc màgic. Davant nostre també hi ha un petit illot ple d’ocells. Després d’observat tot això tornem cap al cotxe i fem el segon esmorzar (como los Hobbits) a base de "marranades" tipus kit-kats o similars i suc de taronja concentrat del que vam comprar a Stirling que encara ens dura...

Tornem al cotxe i continuem per la carretera que va resseguint la costa nord d’Escòcia fins que arribem a un pont súper llarg que travessa el Kyle of Tongue i tornem a fer una parada per observar el panorama. Kyle és una paraula que ve del Gaèlic caol, que significa canal o estretor, en aquest cas fa referència a un braç de mar que s’endinsa a la terra.

Seguim fins a una platja que hi ha a prop de Durness, baixem fins la vora del mar i fins i tot alguns agosarats ens mullem els peus en les gèlides aigües escoceses! Hi ha poca gent a la platja i no es veuen gaires bikinis... Des de la platja pots veure pots veure els penya-segats dels costats i la gespa verda. És com si tinguessis la platja i la muntanya tot junt. El problema és que ni el clima ni la temperatura de l'aigua conviden gaire a banyar-se ni a prendre el sol ;-)

Continuant la carretera arribem a Durness buscant un lloc on dinar i un súper on comprar pa i algunes coses que ens fan falta. Allà descobrim que sempre pots trobar algú molt més friki que tu en el món. En aquesta fot teniu un exemple de 2 personatges que viatgen per Escòcia en un cotxe preparat per l’ocasió... Increïble!

Després de preguntar ens indiquen un lloc on poder anar a dinar. Ens diuen que podem anar fins a una espècie de poble de botigues d’artesans, muntat en una antiga base militar de la segona guerra mundial i que és anomenat Balnakeil Craft Village. Allà fem el nostre dinar en unes taules de picnic. És un lloc curiós, no ens parem a mirar les tendes però a primera vista sembla tot de un rotllo molt hippye, amb flors pintades per les parets i molts colors.

Després de tot això ja tirem milles en direcció a Ullapool. És un petit poble costaner rodejat de muntanyes. Té un encant especial que el fa ser un lloc molt turístic. L'alberg en el que anem a dormir avui és de la SYHA i està just davant del port, a primera línia de mar. En un principi havíem de dormir separats nois de noies com és norma a tots el albergs de la SYHA, però l'home de recepció es va enrotllar i ens va posar a tots 6 a la mateixa habitació. Un cop instal•lats, dutxats i descansats, vam anar al súper a comprar algunes coses per l’esmorzar del dia següent. Per sopar vam comprar el típic fish&chips per emportar i vam anar a menjar-lo al port. Mentre sopàvem vam veure un parell de foques allà mateix al port, al costat d'un vaixell on un pescador li donava de menjar alguns trossos de peix.

Finalment i per acabar el dia vam anar a fer unes "birres" en un Pub al costat del port on feien música en directe. I a descansar, que demà anirem a veure l'Illa del cel...

gemm ha dit...

te reto!:

:D

Unknown ha dit...

Aquest joc encara és més friki :D i és super chungu!