13 d’octubre 2012

Reptes

Què és un repte? Segons el diccionari.cat:

[s. XV; de reptar1]

m 1 Reprensió severa.

2 Acció de provocar algú a un combat, un duel, etc.

3 Objectiu difícil que constitueix un estímul i un desafiament per a qui se'l proposa.

Penso que em quedo amb la tercera definició! Per mi un repte és un objectiu que et marques i que il·lusiona poder assolir-lo, però no és fàcil i suposarà un esforç. I has de ser conscient que és possible que no ho aconsegueixis, però no per això deixaràs de somiar i tornar-ho a intentar més endavant.
 
Per aquest nou curs, a nivell personal, m'he plantejat 3 reptes: 
  1. Fer la Matagalls-Montserrat
  2. Millorar el temps a Behobia-San Sebastian
  3. Fer la Marató de BCN

El primer ja l'he aconseguit. El cap de setmana del 15/16 de setembre vaig aconseguir recórrer els 84 quilòmetres que hi ha des de Coll Formic a Montserrat, després de 21h 40min. No va ser gens fàcil, ja havia recorregut distàncies més llargues a les 2 últimes Trailwalkers, però aquest cop hi havia una diferència, aquest cop no pararíem a descansar per la nit i no tindríem en els punts de control un equip de suport per donar-nos força i energies per continuar. I creieu-me que això és el que més es troba a faltar. Perquè tot i tenir la sort de no patir cap problema físic que no et permeti continuar, arriba un moment que estas cansat i continuar comença a ser més un tema de cap i tenir persones que t'animen a continuar és millor que cap gel de isostar o cap barreta energètica. Però tot i no veure-us durant els recorregut molts em vau trucar o em vau enviar missatges d'ànim que em van ajudar a tirar endavant.
 
Un altre cosa que també afegia dificultat a la Matagalls en comparació amb la primera Trailwalker, era la última pujada fins al monestir. Quan ja portes 80 quilòmetres a les cames aquesta pujada és matadora. Però si arribes a Monistrol sigui com sigui has de pujar. Ara que ja ho he fet puc dir que tot i que sigui dura aquesta ultima part de pujada, la primera Trailwalker va ser més dura que la Matagalls, més desnivell i més llarga i vaig arribar molt més trinxat que aquest any.


Ara, un cop feta la Matagalls i abans del gran repte que suposa la Marató, el proper és la Behobia. Aquest any serà la quarta vegada que participo en aquest clàssic, i el millor temps el vaig fer l'any 2009 amb 2:03:43. L'objectiu és intentar millorar aquest temps, tot i que no estic entrenant prou i només queda un mes per la cursa! No estic segur d'aconseguir-ho però ho intentaré, això sí, gaudint de la cursa. L'any passat, per la calor i la falta d'aigua ho vaig passar força malament i no vaig poder viure l'ambient. Aquest any espero estar millor!
 
I Això és tot per ara. Amb aquesta excusa d'explicar el meus reptes intento retornar a escriure en el bloc per enèsima vegada ;-)

Ah! I demà farem la 5 cims 5 horitzons al Montseny. Una marxa de 42 quilòmetres que ja vam fer l'any passat. Per aquesta no em plantejo cap repte, només acabar-la i gaudir del camí i de la companyia :-)