12 de febrer 2006

Escòcia (II) Glasgow - Stirling

Segon dia del viatge. Ens llevem per primer cop a Escòcia, el Raül i jo una mica abans perquè hem d’anar a buscar “ese peaso de monogolumen” que ens acompanyarà com un més de l’expedició durant uns quants dies.

Arribem a l’empresa de lloguer i just abans de que ens donin les claus rebem una trucada de la resta de membres de l’expedició. Ens pregunten si nosaltres tenim la bossa on havíem guardat la nit abans els diner del pot comú... No la tenim! I no sabem on està!

Agafem el cotxe i ens dirigim, conduint per l’esquerra, cap a l’alberg. Allà ens trobem l’episodi de “Pánico en la cueva del puto hobbit de mierda”. Entre tots mirem de trobar la bossa, però no apareix... Demanem ajuda a “Puto Hobbit de Mierda” (PHM) i a canvi rebem indiferència. Només aconseguim que apuntin el meu telèfon per trucar-nos si aparegués... Sembla que les coses van a pitjor, comencem el viatge amb mal peu! Però això ens ajudarà a valorar les coses bones que encara queden per venir (No us perdeu el desenllaç de la historia del PHM i la bossa desapareguda en el episodi en que tornem a Glasgow d’aquí uns 10 dies...)

Oblidem les penúries viscudes i agafem el “monogolumen” per dirigir-nos cap a Stirling!!! Primer dia conduint per l’esquerra, primera incorporació a l’autopista per l’esquerra!!! Dioooos!

Sense donar moltes voltes arribem a Stirling, que no està molt lluny de Glasgow. I trobem l'alberg: Willy Wallace Hostel. Només entrar flipem amb la diferència entre aquest alberg i el de Glasgow. Aquest alberg està molt bé! Les habitacions, el menjador, la cuina, lavabos estan molt be i la gent també és molt més agradable. Fins i tot vam fer un amic "friki" que parlava en castellà, vivia a l'alberg i treballava per la zona. Ara no recordo d'on ens va dir que venia...

Un cop instal·lats vam anar a visitar Stirling. Vam fer un tomb pels seus carrers i vam pujar fins el castell, que vam veure per fora ja que per entrar has de pagar 8,5 lliures (uns 13€) i vam decidir que ja entraríem en un altre castell més endavant. Des del castell es pot veure el Wallace Monument que està a les afores i que aniríem a veure l'endemà abans de marxar.

Amb tot ja es l'hora de dinar i ens comprem unes hamburgueses a un "Badulake" (menú "Happy meal" amb beguda inclosa) per agafar forces per la tarda. I agafem el cotxe per visitar la regió dels Trossachs i el Loch Lomond. És el nostre primer contacte amb els llacs d'Escòcia i anem parant el cotxe a cada poc per contemplar-los. Però també és el nostre primer contacte amb les carreteres estretes i plenes de corbes i amb el funcionament dels apartaderos (passing place).
Amb tot això arribem fins el Loch Lomond, on el Raül fa una broma que portava pensant durant tot el camí... Aquí teniu la broma en imatges:
Ja només ens queda tornar a l'alberg per sopar, fer el planning dels dia següent i anar a fer unes birres en algún pub proper. És llavors quan el nostre nou amic "friki" s'acobla i ve amb nosaltres. Gran experiència... En el pub toquen música en directe i els afables habitants de la vila porten una "karaja" considerable. Deprés de pasar una bona estona (curta perqué van tancar aviat) anem a descansar... Proper objectiu: Caçar el monstre del llac Ness